Sfoglia per Autore
Autonomia dello studente e italiano dello studio
2014-01-01 Menegale, Marcella
L’autonomia dello studente nei moduli CLIL
2014-01-01 Menegale, Marcella
La scelta delle tecnologie nel percorso di sviluppo dell’autonomia di apprendimento linguistico: Un modello di applicazione
2014-01-01 Menegale, Marcella; Favaro, Luciana
L’organizzazione del team teaching nei moduli CLIL
2014-01-01 Menegale, Marcella
Apprendimento linguistico: una questione di autonomia? Modelli di sviluppo dell'autonomia di apprendimento linguistico e prospettive educative possibili
2015-01-01 Menegale, Marcella
Imparare ad essere plurilingui: Il ruolo della didattica dell’intercomprensione
2016-01-01 Menegale, Marcella
Review of "Drama and CLIL: a new challenge to the teaching approaches in bilingual education"
2016-01-01 Menegale, Marcella
Review of the Book Drama and CLIL: a new challenge to the teaching approaches in bilingual education by Nicolás Román, S. and J.J. Torres Núñez. (Eds.) (2015)
2016-01-01 Menegale, Marcella
Developing (language) learner autonomy through CLIL
2017-01-01 Menegale, Marcella
Introduction to the Volume
2017-01-01 Menegale, Marcella; Favaro, Luciana
A Journey through the Content and Language Integrated Learning Landscape: Problems and Prospects
2017-01-01 Coonan, Carmel Mary; Favaro, Luciana; Menegale, Marcella
A study on learner autonomy in content and language integrated learning classrooms
2018-01-01 Menegale, Marcella
La rivisitazione del curriculo in ottica CLIL
2018-01-01 Menegale, Marcella
Logbook o Diario di bordo: uno strumento per l’apprendimento dentro e fuori la classe di lingua
2018-01-01 Menegale, Marcella
Transition from Secondary school CLIL to EMI at University: Initial evidence from research in Italy
2019-01-01 Macaro, E.; Briggs Baffoe-Djan, J.; Heath, R.; Di Sabato, B.; Hughes, B.; Cuccurullo, D. Coonan C. M.; Menegale, M.; Bier, A.
Autonomy in context: Ca’ Foscari University of Venice
2019-01-01 Menegale, Marcella
Autonomy in language learning: Getting learners actively involved
2019-01-01 Menegale, Marcella
Integrating learning strategy instruction into Content and Language Integrated Learning programs
2019-01-01 Menegale, Marcella
Learning strategies instruction in CLIL textbooks and teacher-authored materials: a qualitative study.
2020-01-01 Menegale, Marcella
The role of ‘learning to learn’ in second and foreign language education in Italy
2020-01-01 Menegale, M.; Pozzo, G.
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile